Listan

Jag tror att ni alla är medvetna om min lite smått fanatiska kärlek till Lasse Lindh vid det här laget, och jag vet inte hur många av er (om ens någon) som har varit inne och kikat på hans hemsida någon gång. Ni vet säkert att jag tycker att ni borde ta er en titt, men det var inte därför jag satte mig här och skrev just nu. På sidan finns i alla fall en flik som heter "Lasse funderar", och där delar Mr. Lindh med sig av sina tankar om saker och ting, och han har ett inslag där som jag tycker extra mycket om, nämligen "Listan". Listan uppdateras inte ofta, kanske en gång i månaden, och innehåller helt enkelt en lista på de 10 saker han är mest inne på just nu, saker han tycker om extra mycket just nu av någon anledning.

Jag tycker nog personligen att denhär bloggen är ganska innehållslös och tråkig, och det blir liksom bara av att jag skriver ner lite random saker som händer mig mest för att jag känner mig tvungen att uppdatera, men jag tänkte att den här Listan kanske skulle kunna passa in här ändå, som ett litet ljus i mörkret ett nått. Eftersom jag beundrar den här mannen otroligt mycket och är helt besatt av hans sätt att skriva tror jag inte att min lista ens kommer att vara i närheten av lika intressant som hans, men hej, försöka duger, eller?

Listan jan-09

Lasse Lindh
Ja, men vad trodde ni liksom? Att jag skulle sno hans lista och sedan inte låta honom vara med på den? Nej, första platsen på den första listan tillägnas helt och fullt min framtida man och livskamrat, Lasse Lindh. Texterna, ja, dessa texter som berör på djupet framförda med en trallig gitarrmelodi av en supersöt poppojke, kan det bli mycket bättre? Jag tror inte det. Att han sedan ibland stönar fram orden är bara den där charmiga lilla pricken över i:et som får mig att älska honom. Dessutom luktar han gott.

Lukter
...vilket osökt ledde in mig på nästa punkt på listan. Lukter. Jag måste erkänna att jag är oerhört svag för lukter, det kan nog vara det bästa som finns. Om någon luktar gott tycker man automatiskt mer om den personen, man blir nästan lite kär i lukten. Speciellt om lukten sitter på en söt pojke. Även andra lukter kan förstärka intryck och göra dem mer levande, vem älskar tillexempel inte lukten av asfalt precis efter ett sommarregn, eller lukten av nybakat bröd? Speciella personer har också speciella lukter som inte går att beskriva på något annat sätt än som den personens lukt. Mammalukten är en sådan lukt, och det vet vi ju alla vilken trygghet den lukten förmedlar.

Tofflor
Jag erkänner, jag är helt fast. Jag vill gå runt i tofflor på stan, jag vill spela innebandy i tofflor och jag vill sova i tofflor.

Gina Tricot
Jag förstår faktiskt inte varför man ska handla sina kläder på MQ när de ser likadana ut som de på Gina fast de är mycket dyrare. Poängen, någon? Nej, tacka vet jag Gina där jag kan köpa 3 klänningar till priset av en på valfri märkesbutik och sedan slänga dem med gott samvete när jag inte vill ha dem längre.

Chailatte
Vad passar bättre än en varm, kryddig kopp på nått mysigt café tillsammans med en mysig människa såhär mitt i årets kallaste månad? Gärna tillsammans med en chokladboll och en stor portion girltalk.

Mössa
Luddig, varm, med bollar, svart, röd, orange, you name it. Om det snöar som det gjorde idag ser jag hellre ut som Stig-Helmer på skidsemester den korta promenaden till skolan än att komma fram med blött hår och en lugg lika stripig som vaktmästarn i Harry Potter-filmernas. Amen.

Stearinljus
Pimpar upp vilken tråkig kväll som helst. Mysfaktorn blir hög och stämningen blir nästan religiös. Bra att ha såhär när det är mörkt ute 20 timmar om dygnet.

Skumbad
Tänk efter...Det är varmt, det är skummigt, det luktar gott och man får vara naken. Det kan helt enkelt inte bli fel.

Cup
Trots allt som alltid går fel och allt slit man får lägga ner så blir det ändå alltid värt det på något konstigt sätt. Det är som en drog. Jag är fast i cupdrogen. (Hej stressig vår)

Live hockey
Även om man är helt ointresserad så kan man inte vara oberörd när man står på en läktare full av galna, skrikande, svettiga, rödfejsade supportrar. Man fullkomligt HATAR det andra laget och klär sig i divere olika supporterprylar utsmyckade med horn, tutor, grälla färger, you name it. Underbart.



Jag vet, vad säger ni? Är det här nått att fortsätta med eller ska jag sluta våldta Lasses idéer och helt enkelt fortsätta i mina gamla spår? Och var inte så jäkla lama och strunta i att kommentera nu, ge mig lite åsikter!

PUSS

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra bloggat! keep it up

2009-01-20 @ 19:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback