Guldfisk

I helgen var det Jolly cup, 16 dömningar och två spelade matcher blev det. Eller en och en halv, sen hade jag för ont i halsen för att fortsätta:( Dömningarna gick iaf bra, om man bortser från näst sista matchen, då en tjej fick ett slag på struphuvudet och fick först svårt och andas, och sen blev mer och mer borta. Det hela slutade med att vi fick ringa efter ambulans, hur det gick sen vet jag inte.

Roligast var iallafall F93 finalen mellan IBF Falun och Skälby. Verkligen finalstämning bland spelare, ledare och publik. En annan sak som är bra med att döma sånnahär cuper är att det finns många erfarna domare där som kan ge tips och hjälpa till. Otroligt lärorikt.

Citat ur Per Nordströms blogg:
"Jag är ju själv domare med SM-finaler, ett antal säsonger på elitnivå och snart 2500 dömda matcher. Jag tycker fortfarande det är lika roligt som när jag började döma 1987. Något som är lite synd är att det finns så få kvinnliga domare. Några har passerat genom åren men de har det svårt. Tyvärr beter sig många män inte så bra mot kvinnliga domare. Nu har vi dock ett ungt par på gång i Falun och jag hoppas att de kan visa vägen. Så stå på er tjejer och kom ihåg var ni läste om Julie Williams och Josefin Nilsson först!"

http://wwwnordstrom.blogspot.com/
inlägg 30 Augusti 2007

För vårat lag gick det inte riktigt lika bra, vi förlorade fyra av fem matcher, men det är egentligen inte så konstigt. Förra säsongen spelade vi flickserie, och nu har vi gått upp i seniorserie. Det är skillnad, stor skillnad.

Det sliter på en att döma och spela en hel helg. nu har jag blivit förkyld, och jag har värmeutslag under fötterna:/ Just in case you were wondering. Man tjänar bra med pengar iaf. Wihoo, nu kan jag köpa nya skor<3

Idag har jag inga lektioner, bara skolfoto 14:25. Skolfoto är jobbigt, jag lyckas alltid bita mig i kinderna på småkorten, vilket får mig att likna en guldfisk. Iår ska jag göra mitt bästa för att undvika detta, få se hur det kommer att gå. Efter den prövningen blir det fika och biljard med Rickard:) Jag kan inte spela biljard, men det borde väl lösa sig. Så svårt kan det väl inte vara?

Nej, nu måste jag gå och göra mig iordning. HEJS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback