Herrmatch

Usch, jag är ruskigt nervös. Jag mår nästan lite illa. Konstigt.

Ikväll ska jag och Julie döma en herrmatch. Inte vilken herrmatch som helst heller, utan en match mellan Faluns division 3 lag och Hedemoras division 2 lag(!). Egentligen får man inte döma division 2 om man inte är förbundsdomare, så det känns ganska stort faktiskt. I och för sig är det bara en träningsmatch, och det kanske är tur det. Börja lite lättare.

Det skulle vart lite mindre nervöst  om inte Per sagt att han skulle prata med lagen innan, för att få dem att "ta det lite lugnt med oss tjejer". Nu känns det som om vi går in i matchen med spelarnas fokus på att vi är just tjejer och kanske lite oerfarna. Som att börja i uppförsbacke.

Jag sitter och gör lite förarbete just nu faktiskt, kikar lite på vilka som ligger högt i poäng- och utvisningsligor, för att veta vad jag har att vänta mig ikväll. Det lärde jag mig i Stockholm, och det är egentligen ganska smart. När jag kollar på Hedemoras laguppställning märker jag att jag känner igen två namn där. Lisa och Elin borde i alla fall fatta vem jag menar om jag säger "Kniven"... haha, tänk va liten man har varit.

Nu ska jag skriva lite på min ergonomiuppgift, sen ska jag träffa Julie och bestämma kvällens dresscode och hairwork. Det blir nog det vanliga; mörka jeans, linne, overalljackan, svarta stövlar, uppsatt lugg och hästsvans. Bra så.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback