Vitaminer

Hej allesammans.

Det är höstlov och jag sitter här och försöker samla kraft till att göra ett sista ryck med plugget samtidigt som jag pimplar C-vitamindryck. 3 brustabletter i ett halvt glas vatten - det borde väl göra susen eller? Det sticker obehagligt i halsen varje gång jag sväljer, värst på morgnarna såklart. Funderar på om det är en bra eller dålig idé att träna ikväll. Förut tränade jag hur sjuk jag än var, men det har jag slutat med sen hjärtat fick säga sitt. Det känns som om mina välmöjligheter är att träna ikväll och hoppas på att förkylningen inte bryter ut innan matchen på lördag, eller att inte träna ikväll och se om förkylningen bryter ut eller inte under morgondagen och därefter bestämma om det blir någon match eller inte. Känns i och för sig ändå inte som om lagträningarna ger mig något nu för tiden, det är bara massa larv och gnäll hela tiden. Menmen, den som lever får se.

Det ironiska i det hela är att jag senast förra veckan sa till My "Gud va längesen det var som jag var sjuk". Tji fick jag. Dessutom var det inte alls länge sen. Jag var ju förkyld när vi kom hem från Grekland, right? Och innan dess, när vi var på kryssning. Så nej, jag tänker inte bli sjuk nu. Jag vägrar.

Det är ju dessutom maskerad på lördag. Men den tänker jag gå på vare sig jag är förkyld eller inte. Så det så.

***
Idag fick jag lov att gå upp kvart i sju och skjutsa pappi och Ulrika till tågstationen, de ska nämligen på kryssning i helgen. Och jag fick inte följa med. Men jag är glad ändå, för nu får jag ha bil heeeela helgen, WIHO!

Nej, nu ska jag skriva en uppsats om hur det var att besöka moskén. SKOJ.
pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback