Dresses and Diamonds

Idag har min mobi inte pipit en enda gång. Jag blev så deprimerad så när skolan var slut drog jag med mig Lisafisa ner på stan för lite klassisk tröstshopping. Jag tänkte att jag ändå kommer att vilja ha en ny klänning på Julies middag på fredag, så vi valde, chockande nog, att gå till Gina. Och jag hittade, till min stora lycka, den vita klänningen från TV-reklamen i bra storlek. (Förra gången fanns den bara i 34:/) Jag hittade även en jättesöt röd klänning i ungefär samma modell. Båda är sjukt snygga och jag kan verkligen inte bestämma mig. Jag har fått någon slags crush på Ginas små, axelbandslösa klänningar. Jag har redan två stycken, men om jag köper båda de här två så behöver jag ju ingen ny julklänning? Kanske ingen ny nyårsklänning heller för den delen? Dessutom ska vi ju till Stockholm snart, och då måste jag ju ha något snyggt att ha på mig ifall vi ska gå ut.

Förlåt, det där var egentligen mina egna patetiska försök att hitta på bra ursäkter till att slänga ut 600 kronor på klänningar som jag antagligen ändå bara kommer att använda två-tre gånger, när jag egentligen behöver lägga pengarna på den sista sprutan i min vaccination. Jag kanske kan hitta någon finansiär som har ett intresse i att jag ska få fina klänningar.

Efter shoppingen gick vi och drack chailatte på Du & Jag. Chailatte är sjukt gott, jag måste nog ta och köpa hem lite såndär olja och göra egna istället för att betala 30 spänn styck för dem.

Vi var även på besök hos vår kära studie- och yrkesvägledare Lennarth imorse, och fick massa bra tips på vad vi ska tänka på när vi söker jobb i England till nästa år. Jag är så sjukt peppad.



update

Jag har precis hittat min finansiär. Imorrn blir det shopping:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback