Satans tankenötter

Jag och Lisa har kommit på en tävling - vi måste blogga varje dag fram till julafton, och den som inte gör det måste ge den adnra en chokladkalender. Spännande. Nu kan ni alltså förvänta er ett inlägg om dagen här, vet inte om det är bra eller dåligt, men here it goes.

Idag har jag varit på föreläsning med en kille som var alkoholist i 31 år och sedan blev frälst och slutade dricka. Det var ganska spännande, och man får sig ju lite tankeställare varje gång man går på nått såntdärnt. Fast jag tycker inte om när de säger "Vart vill du hamna när du dör - i himlen eller i helvetet?" Det låter så... definitivt. Som om det bara fanns en väg dit. Och det får man ju tro om man vill, men alla gör inte det, och man kanske inte ska försöka skrämma folk till att tro? Det känns ju lite fel. Anyway, vi fick en söt liten bok som hette "Sms från himlen" av honom, och även om det egentligen är jätteintressant så lyckas det alltid spåra ur när jag, Hanna och My ska diskutera det i efterhand. I boken stod nämligen "vad är det som knastrar under mina fötter, jo, det är satans tankenötter" och då kan man liksom inte hålla sig för skratt? Och då tror alla att vi hånar deras religion, men nej, så är det faktiskt inte. Det är i alla fall inte meningen.

Nej, nu ska jag vara produktiv och skriva klart mitt arbete om kunskap och vetande. Får se om jag kanske pressar Lisa lite och slänger in ett inlägg till idag, annars antar jag att jag är tillbaka här imorgon igen. PUSS

Kommentarer
Postat av: L....

obligatoriska kommenterar låter som en utmärkt idé

2008-11-26 @ 19:46:26
Postat av: Daniel

Fan va ni är grymma!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback