SACO, Karlstad och snor

Hej igen

Nu är jag hemma igen efter helgens resor. Fredagen började tidigt, redan klockan 5 med uppstigning och avresa till Stockholm vid halv 7-snåret. Väl där gick jag på några föreläsningar om olika universitet och studietekniker mm, riktigt intressant. Efter det minglade vi runt lite bland montrarna och jag försökte skaffa mig en bild om vilken universitet som är bäst. Det verkar stå mellan Lund och Uppsala, där Uppsala har övertaget lite. De har lite olika arbetsätt och så, men det är nog egentligen ingen avgörande skillnad. Och jag har ju faktiskt ett helt år till på mig att bestämma mig.

Efter mässan styrde jag och Lisa kosan mot centralen, där hon mötte upp Karl Banan och fikade och jag väntade på Daniel och Lix som inte kom. Efter Lisas fika åt vi middag, lärde oss att shotta kaffe och sen tog vi tåget i olika riktningar. För min del bar det av till Karlstad där jag mötte upp la familia för att hälsa på Jessica och Mattias. Vi spelade brädspel hela kvällen och besökte stan, IKEA och Bergvik på lördagen för lite shopping. Jag införskaffade en ny mössa och en stickad tröja, bra att ha nu när det verkar bli ny istid eller nått?!

Jag har även lyckats bli ännu mer förkyld under helgen. Tror jag har typ 5 kilo snor i näsan, och jag har använt slut på all nässpray så nu är det bara att andas med munnen som gäller. Alla snytningar har dock satt sina spår, så idag i bilen på väg hem började jag blöda brutalt mycket näsblod. Till och med jag, som faktiskt blöder näsblod rätt ofta, tyckte att det var obehagligt. Vi fick stanna i grängesberg och köpa bomull som jag stoppade i näsan, men då började det rinna ur den andra näsborren. I med bomull där med så kom det genom munnen istället. Inte mysigt. Tillslut fick jag ta en handduk istället, och stanna och lägga snö på näsan, och då, tillslut, gav det sig.

Funderar på om jag ska gå och lägga mig faktiskt. Har inte sovit en hel natt på jättelänge känns det som. Jag funderar starkt på att stänga av telefonen under nätterna i framtiden. Eller så kan folk börja fatta att man inte ringer/smsar halv 4 på morgonen?!

PUSS

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad ska du plugga till i Uppsala eller Lund?

2008-11-24 @ 15:30:27
Postat av: Jos

läskigt med hemliga kommentarer ju... :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback