VLC dag 3

Nu har jag dömt klart för den här helgen, 28 matcher blev det tillslut. Vi skulle egentligen ha dömt den sista vid 21:15 ikväll, men vi hade 4 timmars hål så vi lyckades ge bort den till Matte och Pelle. Vi lyckades också fixa "sovmorgon" till imorgon, så vi börjar 8 i login istället för 7.

När vi dömde Arlanda - Livets Ord idag i P97 klassen fick vi lov att blåsa av matchen och be fem småkillar från samma klibb som Arlandalaget att lämna hallen, efter att de suttit och kastat in saker på planen och skrikit en halv period. Tränaren lackade på oss, men han får väl tycka att vi är dumma i huvudet då. Jar kunde faktiskt inte bry mig mindre. De förstör ju ändå bara.

Cupens prestation(er) måste ändå gå till Jussi Nissinen, som både lyckades döma 5 minuter i Foppatofflor och stå för årets tränardiss. En bit in i en match där en tränare protesterat efter varje domslut stoppar han tiden, går fram till båset, sliter upp killen och sätter sig på hans plats och tittar ut över planen och säger: "Nej, man ser fan inte bättre härifrån." Som ni kanske förstår var tränarn tyst resten av matchen.

Det har faktiskt varit en rolig helg, kul att träffa så många domare från olika ställen. Men det ska ändå bli skönt när det är över, man blir ju faktiskt rätt sliten.

Nu ska jag tvätta håret. HEJHOPP

Kommentarer
Postat av: Daniel

Heja Josefin!

Postat av: Lisa

jag träffade Livets Ord killarna o fredags! dom va söta

2008-05-03 @ 23:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback