VLC dag 2

Idag blev det upp klockan 6 och göra sig iordning och åka till Ex-huset för att börja döma klockan 7. Sagt och gjort, och 06:56 stod vi där, ombytta och klara, i en tom hall. Det verkar onekligen skumt, så vi ringer upp till tävlingskansliet för att fråga om de vet vart lagen som ska spela är, och det visar sig att matchen är inställd. Det ena laget har tydligen inte dykt upp överhuvudtaget. Men det hade såklart ingen talat om för oss, som kunde ha sovit en timme längre. Självklart är det förståeligt att tävllingsledningen har mycket att göra på en cup med över 350 lag, men det känns ändå rätt surt.

När vi väl kom igång med dömningarna flöt det på bra, fram till en typ P-97 match när vi fick lov att ge tränaren rött kort och matchstraff 3. Han ville väldigt gärna dela med sig av sina åsikter mot mig och min kollega till hela hallen, så han fick helt enkelt gå hem. Riktigt pinsamt tycker jag, är man tränare ska man vara en förebild för spelarna, inte skämma ut dem på detdär sättet.

Det blev dessutom ännu en träff med ett polskt lag, och även de var upprörda på oss. Som tur var förstod jag ingenting av vad de sa, men det kanske var lika bra, annars hade det väl blivit ännu fler röda kort.

När jag läser dethär låter det som om det bara händer dåliga saker, men för det mesta flyter det faktiskt på riktigt bra. Cred till tävlingsledningen som ändå lyckats få det att fungera med så många lag, även om schemat blir pressat (idag åt vi lunch stående i periodpausen...).

Det får räcka så för idag, nu måste jag gå och  lägga mig och försöka sova lite. Blev inte mycket sömn inatt, men imorgon har vi i alla fall sovmorgon till halv nio, kan behövas. Man börjar bli riktigt trött nu faktiskt, det sliter på en att bara ha allt ljud omkring sig hela tiden. Det ryktas om domarfest imorgon dessutom, får se hur det blir med det, om det är någon som ens orkar stå på benen.
GODNATT:D


Kommentarer
Postat av: erika

jag tycker att ni skötte er väldigt bra, trots att det såg lite smått jobbigt ut att springa ohc ta en tugga mat i farten.. :/

2008-05-02 @ 23:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback