Fredag

Idag är det fredag, det gillar vi. Jag sitter här och varvar ner efter arbetsveckan med lite körsbär, en låda vindruvor och lite naturgodis. Jag måste ju tänka på figuren nu när det bara är 4 veckor kvar till Grekland(!). 

En arbetsvecka kvar nu, det gillar vi ockå.

Idag var det en händelserik dag på jobbet. Den började med att jag och Sofia satt i bilen och skulle backa ut ur garaget på firman, när plötsligt andra Sofia i bilen framför våran började backa i ganska hög fart och körde rakt in i fronten på våran bil. Ingen större skada skedd egentligen, det enda som hände var att den främre registeringsskylten ramlade av, men det fixade Tobbe ganska snabbt och 20 minuter senare kunde vi köra därifrån. När vi sedan körde bort mot NSS blev vi stoppade av polisen för en körkorts- och nykterhetkontroll. Men det var ju inga problem, såklart. Efter lunch bytte vi bort en trappstädning och fick istället åka upp till Bobergs och hjälpa Rickard och Tobbe med sin golvvård, och jag fick lära mig att köra singelsnurran. Det var ganska jobbigt, men fett mycket roligare än att städa trapphus.

I helgen har jag tillochmed tagit med mig jobbet hem och erbjudit mig att städa hela huset. Smart drag. Men det kan bli skönt att få det gjort, ibland ser det ut som jagvetintevad härinne.

Annars verkar det bli en lugn helg, träning och solning står på schemat, och eventuellt en trip till sommarstugan och dansbandsveckan. Vi får väl se hur det blir.

Nu ska jag äta middag. HEJHOPP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback