Kryssning

Nu har jag äntligen jobbar färdigt för i sommar. Sex veckor blev det, men om man tar bort sjukdagar och ledighet så blev det väl fem, men det räcker alldeles utmärkt tycker jag. Nu ska jag bara vara ledig och njuta av sommaren i tre veckor, sen drar skolan igång igen och jag och Spy pyser iväg till Grekland.

I fredags skulle jag fira in semestern med Hanna och My, och det var mycket trevligt till en början. Vi satt i läroverksparken och myste med nyfunna vänner, och drog sedan vidare till Rådhusgården, där situationen sakta men säkert började spåra ur. Jag vet inte om det är någon ide att jag drar hela scenariot men kvällen slutade i alla fall med alldeles för mycket av det goda för en god vän, och vi fick ta en taxi hem innan vi ens hunnit in på vårat slutmål - Etage. Lite tråkigt såklart men sånt som händer.

På lördagen gjorde jag och Elin Färlin ett nytt försök och den här gången kom vi faktiskt hela vägen in på Etage. Där träffade vi Elin A och lite löst folk, och det var på det hela taget en trevlig kväll, om än väldigt lugn från min sida, eftersom väckarklockan var ställd på kvart i åtta dagen efter.

På söndagen tog jag, jessica, mattias, jimmy och pappa vårt pick och pack och drog till Stockholm för att kryssa till Åland. Bussresan ner tog brutalt lång tid och vi var väl framme vid halv tre tiden. Incheckningen började inte förrän kvart över fem så jag passade på att träffa Daniel och Elizabeth en stund, det var mycket trevligt. Stackarna hade tagit fel på vilken terminal båten gick från så de fick gå jättelångt i värmen, men efter en stund lyckades vi ändå hitta varandra och kunde umgås lite innan det var dags för mig att kliva på båten.

Kvällen på båten var rolig och händelserik, kanske lite väl händelserik. Tror jag kom i säng först vid 5 snåret, och vaknade igen halv nio. Dagen har i det närmaste bara spenderats i ryggläge, och jag har brutalt ont i och på halsen - av olika anledningar. Menmen, det är väl sånt som händer antar jag. Jag hade i alla fall väldigt trevligt.

Nu ska jag gå och lägga mig och förhoppningsvis vakna med lite mindre huvudvärk imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback