Studentmössa

Idag har jag beställt en studentmössa! Shit. Lite läskigt faktiskt. hmm. Men kul.




Jag fick i alla fall min vilja igenom, och de flesta skrev Falufri på mössorna istället för Samhällsprogrammet, som man hade gjort om man hade gått på en vanlig, kommunal skola. Varför? Jo, för att typ 80 % av alla ungar i Falun går just Sam på Lugnet, och kommer alltså ha Samhällsprogrammet på sina mössor. Och det vorde ju lite tråkigt om vi som faktiskt varit orginella nog att välja Falufri blandades ihop med alla stereotypa Lugnetkids på själva studentdagen.

Min mössa blev ungefär såhär; Josefin - Falufri med guldbrodyr på framsidan och separerade av en diamantkrokad med ljusblå diamant emellan. På baksidan såt det Studenten 2009 i själva tyget, och sen SP3C med guldbokstäver längst bak. Fint va? Jag är fortfarande lite tveksam på ifall jag ska dra till med ett guldband mellan det svarta och det vita, men jag vet faktiskt inte. Det känns mer stilrent utan?

Passade på att beställa ett champangeglas med namngravyr och en vattenfast penna också, det var tydligen något man behövde om man tror på försäljarna. På köpet fick jag en tuta så att jag kan föra en massa liv när vi åker flak. Inte illa.

Jag har förresten hört att Kopparhatten is the place to be imorgon kväll. Är du tillräckligt snygg kanske du ska fundera lite på det.

Kommentarer
Postat av: L

hahaha

2008-11-06 @ 16:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback