Sm-slutspel

I helgen gick årets (förra årets?) Sm-slutspel av stapeln, och dömningar stod på schemat. Jag måste säga att jag är imponerad över den höga nivån kiddsen höll på spelet, det var riktigt roligt att se. Och döma också för den delen. Knappt något gnäll alls på två heldagar, det händer inte ofta. Visst finns det stolpskott därute, det kan vi väl alla vara överens om vid dethär laget, men denhär turneringen övervägde det positiva, vilket både är sällsynt och underbart.

Huddinge IK, som förövrigt tog hem SM-guldet i F14serien, måste nog vara det mest positiva, trevliga och ödmjuka laget jag någonsin stött på. Cred!

Så kul att träffa alla domarna igen också. Ken och Barbie, vilka stjärnor alltså. Synd att man ser dem så sällan. Och synd att Barbie var starkare än mig och hällde sin vattenflaska över mig det sista han gjorde. Men vad säger man, hämnden är ljuv? ;)

Mina kära observatörer från Svenskan kom ju och kollade också, och de verkade helnöjda faktiskt, även om de tog luften ur oss med beslutet om att inte låta oss gå upp på förbundet nästa säsong. Efter lite diskussion fick vi ändå veta precis varför och hur allt skulle komma och se ut, och det känns ändå bra faktiskt. Skynda långsamt, med deras hjälp, det blir nog toppenbra det. Om det nu blir en nästa säsong, det vill säga.

Vi behöver ju inte nämna dagens dömning och tränaren som nästan tog knäcken på mig. Det glömmer vi bara.

Justja, vi spelade också. Vann mot Åmot med 4-0 i säsongens tråkigaste match. Fick till ett assist och blev skallad. Awsome.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback