Frisör, observation och galna föräldrar

Hej allihopa!
Jag har precis kommit från frisören, så nu är jag snygg i håret igen. Jag har nog världens bästa frisör, den enda som fattar vad man menar om man säger SNEDLUGG. skitbra.

Nu ska jag plugga resten av dagen, fram till 19.00 då jag ska möta upp Jullan och Marcus och gå och kollan är damerna möter Endre i kvartsfinalen uppe på Lugnet. Vi ska få vara med när Marcus observerar domarna som ska döma, spännande spännande. Det är faktiskt ett dampar som ska döma, bara det gör det ju väldigt intressant att åka upp och kolla.

Igår var jag, Jullan, G och Linus uppe och kollade när herrarna mötte Warberg i den andra kvartsfinalen, och det såg länge ut som att Falun skulle skrälla igen och göra 2-0 i matcher, men efter en straff och två turmål hade de lyckats vända och regerande mästarna gick vinnande ur striden. Tråkigt, och otroligt orättvist, men världsklass på spelet och riktigt bra underhållning bjöds vi i alla fall på.

Det blir mycket innebandy i denhär bloggen idag märker jag. Tänkte att jag skulle skriva lite om vad som hände på vår match i helgen men kom på att jag redan har skrivit om vad jag tycker om galna innebandykidds och föräldrar tidigare, så det kanske inte behövs. Det blev två röda kort, två anmälningar till bestraffning och en rapport om anmärkningsvärda förhållanden i alla fall, efter att en aggressiv förälder kommit in på plan och varit väldigt ivrig om att för dela sina åsikter om min dömning till mig på ett mindre civiliserat sätt. Om man ska uttrycka sig milt och politiskt korrekt.

Nu ska jag skriva klart min fördjupning i Etik och livsfrågor och sen börja på företagsekonomiuppgiften. PUSS

Kommentarer
Postat av: Daniel

Vi vill se bild!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback