Chichester

Hej, jag har precis fatt tillgang till internet via mitt studentcard har pa college, och tankte passa pa att blogga lite sa att min blogg inte stangs ner av underaktivitet eller natt annat trakigt.

England ar underbart, vadret ar i klass med en riktigt bra svensk sommar (har man inte alltid hort att England ar regningt?) och skolan ar inte speciellt jobbig alls. Jag bor hos en familj med 3 andra ungdomar, Louise som ar 25 och studerar till larare och Scott och Dan som ar 19 och 21 och jobbar med tradgardsanlaggning. Familjen ar jattesnall och Scott och Dan ar superroliga, sa dagarna gar ganska fort aven om jag saklart saknar alla darhemma. Staden Chichester ar val i princip lika stor som Falun men med en annan mentalitet och ett annat utseende. Alla hus ar gamla och alla som bor har ar rika, sa man ser inte mycket bus eller oro pa gatorna som man kunde gora i Liverpool.

Vad gor vi hela dagarna da? Skolan haller pa till ungefar halv ett tre dagar i veckan och kvart over fyra tva dagar, sa pa eftermiddagarna brukar vi mest ligga i nagon av alla fina parker och sola oss, ata glass eller kolla i affarer. Vi har aven hunnit med bio och pubbesok, och pa lordag och sondag styr vi kosan mot Portsmouth och Brighton for att se lite mer av England innan det ar dags att aka hem igen. I colleget finns det en hair&beuty salon dar jag var idag och fick manikyr for 3 pund, inte illa va?

Markte precis att facebook ar bannat fran datasalsdatorerna sa jag ska nog logga ut harifran och forflytta mig till ett cybercafe istallet, sa att jag kan mejla min BFB darhemma. Om 11 dagar ar jag tillbaka i Falun igen och da hoppas jag att varen har kommit lika langt dar som den har har. Ta hand om er sa hors vi! PUSS

Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag saknar dig, hoppas du har det bra med drottningen o allt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback