Helg

Söndagkväll igen då. Det går helt sjukt fort, varför går inte veckorna lika fort för?

I fredags var vi ju i alla fall ut och firade Gustaf, det var mycket trevligt. Jag, Lisa och Elin hade ju gett honom en middag på restaurang när han fyllde år i somras, och nu blev den äntligen av. Vi åt fläskfile/hamburgare och supergod cheescake på Mariannes innan vi mötte upp andra Elin och drog vidare till Etage. Det blev en väldigt lyckad kväll, om än en lite seg start på lördagen, men det är sånt man får ta.

På lördagen passade jag på att umgås med sis som var i stan, så vi åkte till kupolen och shoppade. Jag köpte bland annat en ny jacka. En såndär svart, midjekort trench med stora knappar som jag har tänkt köpa i typ hundra år. Nu blev det i alla fall av. När jag sen skulle ta bussen hem så visade det sig att den sista redan hade gått, så jag fick åka med Jessica till Romme och möta upp mamma som var på kattutsällning. Jag har aldrig varit på kattutställning förut, och jag kan väl knappast påstå att jag var i mitt esse. Det var ganska långtråkigt, men det fanns en del söta katter att kika på. Inte så mycket söta människor däremot, mest tanter:/ Så vitt jag förstod alla förkortningar och konstiga namn så verkade det i alla fall ha gått ganska bra för de egna missarna, vi hade i alla fall med oss tre rosetter hem.

Idag har det varit kval till Ungdoms SM (eller Lunarstorm cup som det av någon okänd anledning valt att döpa om det till) uppe på Lugnet, så jag och Julie har varit där och dömt hela dagen. Det var rätt lugnt, utom en match där jag tror att vi båda två var väldigt nära gränsen för hur mycket skit man tar av, ursäkta, skitungar. Menmen, det är bara att bita ihop och visa att man har mer klass än dem. Precis som i vanliga livet.

Och nu har det gått en hel vecka utan att mina "vänner" har pratat med mig. Kan man säga att jag är opepp på att gå till skolan imorgon? Ja, det kan man. Och jag vet inte ens om jag ska vara upprörd eller om jag bara ska vara glad att jag fått veta vad de går för. Tur för mig att jag har andra kompisar.

Nej hörni, nu ska jag sätta mig och plugga resten av kvällen, och förhoppningsvis komma i säng i skaplig tid.
Puss på er

Kommentarer
Postat av: Elin A

Skit i dem! Om de håller på sådär och larvar sig, är de inget att ha!

2008-09-29 @ 19:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback