VLC dag 1

Idag invigdes alltså 2008 års upplaga av Viking Line Cup, världens tredje största innebandycup. Dagen började med dömningar redan klockan åtta, och har precis avslutats. Bara på de två första matcherna lyckades jag och Julie döma tre polska lag, där totalt EN spelare förstod engelska. Det var en utmaning där vi fick prova på alla möjliga sätt att göra oss förstådda. En blandning av engelska, tyska och teckenspråk visade sig vara den effektivaste lösningen, även om även den hade sina (stora) brister.

Idag har vi dömt 10 matcher, imorrn blir det 11 och på lördag 8 (och jag har redan värmeutslag på fötterna, blåsor på hälarna och stört ont i knäna). Det visade sig dessutom att jag fick lov att byta logipass med Moa, så nu lär jag vara på lugnet 9 timmar på söndagen också. Det blir slitsamt, men sen är i alla fall säsongen slut för den här gången, på gott och ont.

Nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon börjar jag klockan 7 och slutar typ.. halv elva tror jag. Får se om jag orkar med ett inlägg när jag kommer hem imorgon med, annars får ni helt enkelt föreställa er hur otroligt roligt jag har haft.

GODNATT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback