Arbetsmyra

Idag har jag jobbat, som vanligt. Det känns inte lika tungt nu när det bara är den här veckan och nästa kvar. Nästa vecka kommer nog att vara ännu lättare. Dessutom är det semesterstängt på många ställen och på andra ställen är det otroligt lite folk, så det är mycket mindre stressigt nu än när jag började.

Jag har dessutom märkt att det finns en del trevliga prickar på firman, och vi har väldigt trevligt på lunchrasterna och när vi sitter och väntar på att få gå hem. Idag var det vattenkrig på schemat, det var skojigt även om det sved lite ibland.

Tyvärr blir det ju så på en liten firma att det bli otroligt mycket skvaller och skitsnack, speciellt av de som har jobbat där länge. Jag förstår inte hur de orkar, men jag orkar inte bry mig så mycket heller. Om de tycker att det är roligt att prata om mig så får de gärna göra det om det får deras dagar att bli mer uthärdliga.

Idag har jag hunnit med att gå till frisören också faktiskt, och det var verkligen efterlängtat. Det blev riktigt bra den här gången också, jag är väldigt nöjd. Jag fick prova nått nytt pulverwax som kändes jättekallt i hårbotten, men det blev riktigt bra när det började verka. Jag kanske borde införskaffa mig något sånt själv?

Satte mig ner och försökte planera resten av sommarn idag och insåg att det kommer att bli tight att hinna med allt som jag vill hinna med. Men det är väl så det ska vara antar jag. Synd att man blir så himla sliten av att jobba att man inte orka göra så mycket när man kommer hem, då hade det vart lättare. Men nu får jag försöka trycka in allt de resterande 3 veckorna av lovet när jag jobbat klart, sen bär det av till Grekland med My, och då får vi väl forhoppningsvis lite tid att slappna av:)

Nu ska jag försöka komma i säng. Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback