Jullov, cup och brandlarm

Hej allesammans!

Jag har jullov, det är skönt. Fast jag har inte riktigt märkt av det än. I fredags firade jag, Hanna, Lisa och My in jullovet med lite ost, kex, vin och spel. Det var mysigt, men när jag kom hem kunde jag inte sova, av någon okänd anledning. Sov kanske två timmar elelr nått innan det var dags att kliva upp och åka till Borlänge för dagens första dömning, en D3:a. Matchen flöt på bra och på väg tillbaka till Falun passade vi på att hämta mat på Tzatsiki innan vi begav oss upp till Lugnet för en heldag med UDM-dömningar.

Väl där hann vi väl med en 3-4 matcher var innan det började spåra ur. Mitt i F94-finalen gick nämligen brandlarmet i FK, så vi fick springa ut i snöfallet med våra shorts och inneskor. Det tog väl en 20 minuter eller nått innan brandkåren hade kommit och konstaterat att det inte brann, och lyckats stänga av brandlarmet. Men, här kom nästa problem, när brandlarmet gick öppnades rökluckkorna i taket, och eftersom det snöade ute ble hela planen full med vatten och snö, så det var bara att börja moppa av den för att vi skulle kunna fortsätta.

Tillslut lyckades vi ändå spela klart det som återstod av finalen, och i pausen mellan matcherna går larmet IGEN, så det är bara att vänta på att någon händig typ ska komma och stänga av det innan vi kan fortsätta. Och såklart öppnades luckorna även denna gång, så det var bara att torka igen.

Vi hamnade rejält efter i tidsschemat, och som om det inte räckte med två utrymningar, så gick såklart P94-finalen till förlängning och massa krångel med utvisningar efter att två utvisade spelare bestämt sig för att hoppa in på planen när laget gjorde mål. Så får man inte göra, så ytterligare utvisningar på bägge två och massa flummiga regler om vilket straff som ska mätas först och hur man plusar personliga och lagstraff osv osv osv gjorde att vi hamnade ännu mer efter i schemat.

När vi sedan skulle sätta igång sista matchen för dagen var vi så slut i huvudena att vi började spela utan personal i seket. Inte så smart, så det var bara att börja om från början.

21:30 kom jag hem, och då hade vi inte fått någon mat sedan klockan 12 på dagen. Lite sliten blev man. Nu hoppas jag bara på att de fixar duscharna i omklädningsrummen (som sätte igång brandlarmen) till Gorbys cup nästa helg. Annars blir det inte roligt.

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback