munk

skolaaaa.-. snart muntlig tyska. skojj.

Nuär det klart att det blir Uppsala på valborg, kommer nog bli spännande.
Idag har jag och erika gått heeeela vägen till tågstationen och köpt en tågbiljett till henne, så att hon hamnar på samma tåg som oss hem på tisdag:) feeet nice. sen gick vi in i typ alla klädaffärer som finns i falun, eftersom jag måste skaffa mig en ny outfit. hittade två klänningar, ett linne och ett par byxor som jag la undan. Nu måste jag bara fundera på vilka av dem jag ska köpa, eller om jag ska köpa alltihopa. problemet är bara att jag itne vet ifall klännignarna matchar mina skor:( buhuuu
När vi skulle gå tillbaka till skolan svängde vi förbi en "husbil" typ där de sålde färska munkar, där följande dialog utspelade sig:
(jag sträcker fram 7 kronor för att betala min munk)
försäljaren - Annar får ni två för 15 vet ni.
Erika - Ja, men vi ska ju ha två.
(Vi slår ihop våra pengar och tror att vi får värsta rabatten för att vi betalar tillsammans)
Försäljaren räknar upp pengarna - 1 munk, 7 kr. 1 munk till, 7 kr. 7+7=?
(Vi inser att vi gladeligen betalar för mycket för våra munkar, känner oss dumma, skrattar lite och går därifrån)
Vad lättlurade vi är, inte en tanke på att räkna hur mycket två munkar egentligen kostar. Det är väl så i vårt samhälle idag, man tror att allt blir så mycket billigare när man hör det på det där sättet. men, så var det inte. så nu har vi lärt oss något nytt.

Fick precis veta att jag inte, som jag trott, är ledig imorgon. Det visade sig att gympaläraren hade missat att boka oss, och att vi ska ha löplabb imorrn på regementet. bara för att jag inte har några uteskor med mig till pappa. nu lär jag åka hela vägen till mamma och hämta dem. ät mig.

peace

Kommentarer
Postat av: eriiiiika

han kanske behövde mer pengar för att överleva =(

2007-04-25 @ 14:00:14
Postat av: Daniel

Smarta ni är alltså


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback